You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים ב' - השופטים טועים, קרית מלאכי משלמת
חשים מקופחים. שחקני מכבי קרית מלאכי (צילום: רועי אסרף)

נערים ב' - השופטים טועים, קרית מלאכי משלמת

ארצית דרום: נועלת הטבלה טוענת לגזילה של 5 נקודות ממאזנה בשני משחקים, בהם דו"חות השיפוט תמכו בטענותיה. על הסיפור בהרחבה, בכתבה זו

 

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

קבוצת נערים ב' של מכבי קרית מלאכי "צו פיוס", נועלת טבלת ארצית דרום חשה תחושה עמוקה של תסכול נוכח החלטות שהתקבלו בשני משחקים בהם התמודדה מול שתי קבוצות הנאבקות עמה כנגד סיום העונה במקום האחרון, המוביל למשחק המבחן על הישארות בליגה. בקרית מלאכי, שמרוחקת כעת 2 נקודות מחוף מבטחים, התחושה שנגזלו מהקבוצה 5 נקודות, בעוד שיריבותיה נהנות מנקודות שלהן אין הן ראויות. אילו קרית מלאכי הייתה עם 5 נקודות נוספות, הרי שהייתה מוצאת את עצמה כשהיא מקדימה ב-4 נקודות את המקום האחרון.

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פסק כנגד הקבוצה הפסד טכני במשחק מול מכבי קרית גת, בטענה לשיתוף לא חוקי של שחקן, שנכנס כמחליף בתוספת הזמן של המשחק במצב של 2:5 לזכות קרית מלאכי, שכבר ביצעה קודם לכן 3 פעימות חילופים. אפילו בדו"ח המשפט הודה צוות השיפוט שמדובר בטעות מצד הצוות: "בדקה 81(בתוספת הזמן במחצית השנייה) לאחר השער החמישי של קרית מלאכי העוזר שופט ביצע טעות בכך שעשה 4 פעימות במחצית השנייה למרות שצריך לעשות עד 3 פעימות. כל זה קורה, כחודשיים לאחר שבית הדין פסק משחק גביע חוזר בין קבוצות נערים ב' של מכבי חיפה/חוף הכרמל ומכבי עמישב פ"ת, לאחר שחוף הכרמל ביצעה 4 פעימות חילופים וניצחה בדו קרב פנדלים.

נוסף על כך, בקרית מלאכי מתרעמים על מה שקרה במשחק מול מכבי שוהם, שלטענתה הופסק באזור הדקה ה-70 במצב של 0:1 לזכות קרית מלאכי, זאת לאחר ששופט המשחק הביא לפיצוץ המשחק בשל טענה על אלימות וקללות שהופנו אליו מצד שחקן שוהם. שופט המשחק פעל לחידוש המשחק, לאחר שכבר הודיע על פיצוצו, זאת לאחר שלטענתו אנשי שוהם הרחיקו מאזור המגרש את השחקן, שאתמול ספג עונש הרחקה משמעותי בבית הדין של ההתאחדות. חידוש המשחק הטיב עם שוהם, שכבשה שער שוויון בתוספת הזמן.

שרון רפאל, מנהלה המקצועי של קרית מלאכי, מגיב לדברים: "ההרגשה מאוד רעה. לא יכול להיות שיעשו לנו עוול כזה על מקרים שבהם השופטים הם אלה שאחראים לטעויות. למה אנחנו צריכים לשלם על טעויות השופטים? במשחק מול שוהם השופט הודיע על סיום משחק, השחקנים שלי כבר הורידו נעליים וחולצות והיו בדרכם מחוץ למגרש. השופט בעצמו התלונן שהוכה והוא זה שפעל לחדש את המשחק בשלב כזה. זה נראה הגיוני למישהו לחזור לשחק בסיטואציה כזו? במשחק מול קרית גת השחקן שלנו נכנס ל-40 שניות במקום שחקן שנפצע. השחקן לא השפיע על המשחק. לא השגנו שום יתרון ספורטיבי. השופטים הם אלה שלא ניהלו רישום כמו שצריך. למה אנחנו אלה שצריכים להיענש? איך זה שבאותה סיטואציה במשחק שבו מעורבת קבוצה של מכבי חיפה קובעים משחק חוזר, וכשמדובר בקרית מלאכי פוסקים לנו הפסד טכני?".

שרון רפאל מסתכל בזווית רחבה על הדברים: "אנחנו לא נוותר, שכרנו עורך דין כדי לטפל בזה. חורה לי, שעל מקרה דומה שמכבי חיפה הייתה מעורבת בו היה דין אחר. חורה לי, שיש מועדונים שזו הדרך שלהם להשיג נקודות. קרה לנו מקרה באחד מהמשחקים, שקבוצה שיתפה לפרק זמן של דקה 12 שחקנים. זה אפילו לא נרשם בדו"ח המשחק. לא עשינו מזה עניין, כי השחקן לא השפיע על המשחק ולא חיפשנו לרכב על זה, למרות שהנקודות היו עוזרות לנו, אבל אנחנו רוצים להשיג את מה שמגיע לנו בצורה ספורטיבית ולא דרך מתנות. חבל מאוד שההתאחדות לכדורגל במקום לעודד מועדונים בפריפריה מקשה עליהם עוד יותר. אנחנו בכל מצב נמשיך לעשות את המקסימום כדי לעמוד במטרות שלנו".

איגוד השופטים התבקש להגיב לדברים, אך עד לרגע פרסום הכתבה לא נשלחה תגובה מטעמו. 

גביעים ומדליות למסיבת הסיום, כבר הזמנתם? מוזמנים להסתכל בסרטון הבא ולהתרשם מחברת צחובוי - החברה הותיקה והמקצועית ביותר בארץ לייצור גביעים ומדליות. לכניסה לאתר האינטרנט של צחובוי, לחצו כאן